گوگل آنالیتیکز یک ابزار خارق العاده است البته این ابزار بعضی اوقات واقعا منگ کننده است .

شنبه 30 ارديبهشت 1396
18:37
Bengtsson Clifford

آیا فرصت معدل روی تارنما ( Average time on site ) واقعا زمان میانگینی است که بر روی تارنما شما صرف شده؟ نه!

آیا session duration وقعا زمانه کلی است که استفاده کننده بر روی سایت شما صرف میکند؟ نه!
برای پارامتر هایی که گوگل آنالیتیکز دنبال می کند محدودیت هایی موجود است و این محدودیت ها واقعا منابع حیران کننده عظیمی هستند .
در زیر به اصطلاحات بالا نگاهی خوا هیم انداخت .

سئو تهران چیز های مهمی برای شناختن هست که ابزار گوگل آنالیتیکز توانمند به شناسایی آنها نیست!

یکی محدودیت های اساسی که بعضا از اصطلاحات حیران کننده را ایجاد میکند که در زیر به آن‌ها اشاره خوا هیم کرد این است که ابزار گوگل آنالیتیکز خروج شما از یک وب سایت را نمی تواند تشخیص دهد .
وقتی شما یک وبسایت را گشوده میکنید , یک زمان ورود به سیستم ( Log ) هست که به وسیله یک مهر مجال تاسیس شده است , که فرصت دسترسی شما به وب سایت را نشان میدهد . البته هنگامی شما پنجره مرورگر خود را وقتی که بازدید از آن وبسایت تمام می‌شود , میبندید , چه اتفاقی می افتد؟

Log نمیتواند این بخش را ساخت کند , پس بدین ترتیب آنالیتیکز نمی تواند کلیه چیز را به صحت گزارش دهد .

این سبب می‌شود بعضی از اصلاحات منگ کننده که در تحت آورده ایم بوجود بیاید .

Session Duration
session duration مقطع هنگامی را که یک استفاده کننده بر روی تارنما شما صرف مینماید را منعکس نمیکند . این به‌این ادله است که ابزار گوگل آنالیتیکز نمیتواند تشخیص دهد که یک بازدید کننده چه موقع از وبسایت شما خارج میشود .
وقتی که یک نفر از وبسایت شما بازدید می کند , یک session تازه شروع شده است . این session بعد از 30 دقیقه از عدم عمل شخص در وب سایت خاتمه مییابد .
عدم فعالیت زمانی رخ می دهد که کسی از هیچ سایتی بازدید نکند یا هیچ رویدادی که باعث تعمل لابه لا استفاده کننده و وبسایت شود وجود نداشته باشد .
برای مثال , در حالتی که یوزرها بر روی تارنما شما یک فیلم را اجرا نمایند , این کار قادر است به عنوان یک تعامل دنبال شود .
در اینجا نمونه هایی در زمینه‌ی نحوه عملکرد sessionها می گوییم .
استفاده کننده A یک کاغذ از وب سایت شما‌را باز کرده و آن‌گاه بلافاصله بدون بستن صفحه محل را رخنه‌ میکند . این کار تحت عنوان یک session طبقه بندی می گردد و بعداز 30 دقیقه پس از آخرین تعامل کاربر خاتمه مییابد , که می تواند وقتی حادثه بیفتد که کاغذ وب سایت هنوز نیز گشوده است .
کاربر B از وبسایت شما بازدید مینماید و برای مشاهده کاغذ دیگری از تارنما بر روی یک لینک کلیک می نماید . بعد از این کار وبسایت شما را رخنه‌ می نماید . 30 دقیقه پس از پایانی تعامل بر روی کاغذ پایان مشاهده شده , عدم عمل حساب میگردد .
استفاده کننده C در ساعت 23 : 30 دقیقه از یک وب سایت بازدید کرده و کار بیشتری بر روی آن تارنما انجام نمی دهد . این session در نیمه شب پایان می پذیرد .

نرخ پرش ( Bounce Rate )
زمانی که یک شخص یک کاغذ از تارنما را باز می نماید و فارغ از این‌که صفحه های دیگر تارنما را مشاهده نماید , از همان ورقه , تارنما را شکاف کند یک bounce رخ میدهد .
نرخ پریدن ( Bounce rate ) وبسایت های متفاوت , تفاوت زیادی باهم دارا‌هستند و این بستگی به نوع محصول و یا خدماتی است که شما ارائه می‌کنید .
در حالتی‌که یک وبسایت تجارت الکترونیک دارید , یک نرخ پرش بالا برای صفحه های محصول شما دوچندان جالب و عالی نمیباشد . این به‌این معنا است که اکثر بازدید کننده گان تارنما بر روی دکمه خرید کلیک نمی کنند تا روند خرید از تارنما شما‌را انجام دهند .
در یک وب لاگ , به صورت معمول معدل نرخ پرش بالاست ( حدود 70 % ) زیرا کاربران به تارنما شما می آیند تا مقاله‌ها شما‌را بخوانند اما می بینند که تا قبل از این آنها را خوانده اند و سپس تصمیم به کنار گذاشتن وب سایت میگیرند .
براین اساس می بایست همت نمائید مطالب تان را به صورت منحصر به فرد قرار دهید و خیر اسکن از وبسایت های دیگر! کمپانی تندیس عملکرد و تاءمل با بهره از راهکارهایی کاربردی و اصولی میتواند میزان نرخ پریدن تارنما شما‌را بسته به نوع سایت شما به مقدار قابل توجهی کاهش دهد .

زمان معدل ورقه ( Average Time on Page )
پارامتر دوره متوسط ورقه در واقع شبیه معدل وقتی که کاربران بر روی صفحه صرف میکنند نیست . آمار حقیقی و واقعی به معنی معدل عصر


برچسب ها: سئو , خرید بک لینک ,
[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سئو و بهینه سازی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]